Monday, March 28, 2022

Uppsats om hur jag tillbringade mitt sommarlov

Uppsats om hur jag tillbringade mitt sommarlov



Det är ett fantastiskt tillfälle att utforska nya saker. Det blev jag glad över att se. På mitt sista sommarlov spenderade vi hela tiden i en by nära Sylhet, Bangladesh, Sylhet är den vackraste platsen i landet. Jag tillbringar mitt sommarlov i en bungalow mitt i en teträdgård. Det var flera andra barn i min ålder som deltog i lägret.





3 tips om att förskriva en uppsats "Hur jag tillbringade min sommarsemester"



Dessa uppsatser är bara ord långa. Jag är säker på att du kommer att älska dem. Om du letar efter en kort uppsats om sommarlovet, då är dessa verkligen perfekta för dig. Mitt sommarlov var verkligen fantastiskt. Jag spenderar min tid med min familj. Vi åkte på sommarlov i Bihar. Där är min farfars hem. Vi tillbringar cirka 15 dagar där. Jag träffade min morfar efter en lång tid, jag älskar honom väldigt mycket. Vi hade en fantastisk tid i närmaste djungel. Vi åkte dit några gånger för att campa och ha picknick. Det finns en liten kuperad flod nära djungeln. Jag älskar den scenen mycket. Jag älskar att spendera min nästa sommar där igen.


På mitt sista sommarlov spenderade vi hela tiden i en by nära Sylhet, Bangladesh, Sylhet är den vackraste platsen i landet. Jag älskade att spendera tid där, uppsats om hur jag tillbringade mitt sommarlov. Min far har en god vän här och han bjöd in oss att besöka hans plats för länge sedan. Han och hans familj har besökt oss några gånger. Och till sist bestämde min far sig för att besöka honom på sommarlovet. Vi åkte dit på en resa med tåg. Jag älskar tågresan. Det sötaste och fantastiska var teträdgårdarna där. Jag älskade stället så mycket. Jag tillbringar mitt sommarlov i en bungalow mitt i en teträdgård. Jag åkte dit med mina föräldrar. En av mina farbröder arbetade som tegårdschef i Darjeeling.


Vi åkte dit för att besöka hans plats. Jag blev verkligen förvånad och glad över att se den naturliga skönheten i Darjeeling. Jag och mina få kusiner uppsats om hur jag tillbringade mitt sommarlov haft det mycket. Vi fick en bil för att se hela gården. Det finns så många apor i uppsats om hur jag tillbringade mitt sommarlov djungel. Det finns ett reserverat område för vilda djur. Vi åkte dit och såg så många typer av vilda djur. Jag heter Vinay, jag kommer från Kerala. I somras besökte jag staden Joy, Kolkata. Vi har många släktingar där. Mina farbröder bor i huvudstaden. Deras grannskap är verkligen vacker. Jag tillbringar två veckor där. Jag har sett så många vackra platser där. Jag vill besöka Kolkata igen. Jag tror att det finns många fler saker att se. Jag har några fantastiska kusiner, som älskar att ta mig flera platser.


Ansvarsfriskrivning: Denna korta uppsats om sommarlovet är skriven av en expertskribent. Du kan använda denna uppsats i din akademiska studie utan problem eller tvekan. Hur jag spenderade min sommarlovsuppsatsord Mitt sommarlov var verkligen fantastiskt. Hur jag tillbringade min sommarlovsuppsatsord På mitt sista sommarlov spenderade vi hela tiden i en by nära Sylhet, Bangladesh, Sylhet är den vackraste platsen i landet. Mina sommarlovsord Jag tillbringar min sommarsemester i en bungalow mitt i en teträdgård. Summer Vacation Short Essay Words Mitt namn är Vinay, jag kommer från Kerala.





essäer om dödsstraffet



Eftersom det är för vårt välbefinnande, förstod jag faktum och bestämde mig för att njuta av min semester hemma själv. Jag gjorde upp en plan för hur jag skulle tillbringa min semester och följde densamma. Jag gjorde inga kompromisser med att gå upp tidigt. Jag följde samma läggdagsrutin och gick upp tidigt som vanligt. Jag gillade att göra det här och jag vande mig vid den här timingen. Efter att ha avslutat alla mina morgonrutiner vattnar jag växterna på min altan. Efter att ha slutfört morgonaktiviteterna som att bada och äta frukost, sätter jag mig ner med ritning, färgläggning, konst och hantverksaktiviteter. När jag är uttråkad med sådana aktiviteter, då är det skärmtid, jag tittar på TV-tecknade filmer ett tag. På eftermiddagen spelade jag Carrom Board, Ludo, Snake and Ladder med min mormor och farfar.


Det här samtalet som vi gjorde hjälpte mig mycket att förstå de problem som mina byvänner möter. Jag hoppas att jag en dag kommer att kunna hjälpa dem och vara en sann vän. Jag träffade också mina vänners föräldrar och blev överväldigad av den kärlek jag fick. Att besöka min by för att tillbringa sommarlovet var det bästa beslutet jag tog och jag är glad att jag tog det. Jag tillbringade inte bara min semester lycklig utan fick också nya minnen. Det var en underbar upplevelse och fick mig att känna mig nöjd äntligen. Jag älskar sommarlov och har massor av planer för det varje år.


Jag är också helt säker på att varje student som jag älskar sommarlovet som jag gör. Jag kommer att dela i uppsatsen, hur jag tillbringade mitt senaste sommarlov och hur det har berikat mig personligen. Förra sommarlovet hade jag åkt på en skolresa till ett avlägset historiskt monument, runt Km från staden. Vi började tidigt eftersom vi hade ett tidigt morgontåg att hinna. Det var en komplett sju dagars resa hemifrån. Jag minns att klockan var sex på morgonen när skolbussen kom och hämtade mig. Det verkade som att hela världen fortfarande sov, men inne i bussen sågs en helt annan miljö. Alla var helt vakna och glada såväl som upprymda. Inget kunde slå känslan av att proven var över och semestern började. Resan var en extra glädjebonus för alla.


Alla mina klasskamrater var med på bussen samt ett par lärare, inklusive min klasslärare. Lärarna pratade sinsemellan och barnen sjöng, småpratade och skrattade. Sammantaget var det en syn att skåda och även det lyckligaste ögonblicket jag har haft på flera månader. Snart nådde vi järnvägsstationen och gick ombord på tåget. Lite före skymningen nådde vi platsen. Våra lärare har redan bokat rummen på ett bekvämt hotell, så vi begav oss till hotellet så fort vi klev av tåget.


Nästa morgon var vi iväg på sightseeing. Det var ett stort palats byggt runt 1800-talet av en kung. Designen av palatset sett från utsidan var hisnande. Varje del av det skrek om hantverket som var involverat i att bygga ett så vackert konstverk. På insidan var arkitekturen ännu vackrare. Än idag minns jag mycket tydligt varje detalj i glastaket, målningarna och de stora dörrarna och fönstren. Vi anlitade en guide så fort vi landade där. Guiden var mycket erfaren och lärd. Han berättade för oss om varje detalj, angående platsen och svarade tålmodigt på alla våra frågor. Efter att ha gått igenom palatset kände jag mig väldigt glad och kämpig.


Det var nog samma känsla som man får när man lär sig något nytt. Som om jag hade löst ett pussel eller fått bra poäng i ett test. Jag antar att det var för att jag lärde mig så mycket om historien om den platsen och människorna som byggde den. Resan var jätterolig då vi efter rundvandringen på platsen överväldigades av goda minnen. Det var en vacker flod bredvid djungeln. Vattnet är riktigt rent där. Floden var inte djup och vi kunde korsa floden gående genom stora stenar. Vi samlade några vackra stenar också. En farbror beskrev varje fågel och delade information om dem som en fågelexpert.


Kusiner: Under hela picknicken och semestern var mina kusiner den viktigaste delen av det. De hjälpte mig att njuta av semestern. När jag är med dem mår jag riktigt bra och de är alla mina bästa vänner. Slutsats: Jag var riktigt exalterad över det hela. Jag vill vara där igen. Den här dagen är verkligen minnesvärd för mig. Inledning: Jag älskar alltid semestern. Anledningen är att det kommer med så mycket nöje och spänning. Vi gör alltid något annorlunda för varje semester. Vi har tillbringat långa semestrar för några veckor sedan och det var fantastiskt och minnesvärt i mitt liv. Jag tillbringade hela semestern i mitt hem, men det var viktigt. Mina kusiner: Den viktigaste delen av min semester var förstås mina kusiner.


Jag har många kusiner som bor i samma stad. Vi samlades i ett hus och spenderade några dagar tillsammans. Den här gången planerade vi att tillbringa hela semestern i vårt hus. sa jag till mina föräldrar och de var glada över det. Mina föräldrar är verkligen kärleksfulla och de blir aldrig oroliga eller arga på mig. Mina kusiner är verkligen otroliga. När vi träffas tillsammans gör vi så många otroliga saker mötet roligare. Så äntligen kom alla mina kusiner hem till mig. De var fem totalt. Inklusive mig var vi sex. Rittävling: En av mina farbröder arrangerade en rittävling för oss. Förstapriset var 10 böcker, andrapriset var 5 böcker och tredjepriset var 3 böcker. Och varje deltagare får en bok var.


Han gav oss två dagar att träna. Vi var verkligen exalterade över tävlingen. Först och främst tog vi en dag för att färdigställa ritämnet. Vi visade vårt teckningsämne för vår farbror. Han godkände dem och gav oss några ritningsförslag. Äntligen kom den dagen. Det var fyra personer som domare. Två av mina farbröder och en av mina fastrar och min mamma var med i domarteamet. Jag var verkligen exalterad över min prestation. Vi ritar alla och Nila nominerades till bästa artist bland oss. Hon ritar ett landskap som såg fantastiskt ut. Jag älskade den teckningen. Nikhil var tvåa och jag trea. Och överlag var det en rolig tävling.


Slutsats: Jag tillbringar en fantastisk tid med mina kusiner.

No comments:

Post a Comment