Monday, December 27, 2021

Platser att skriva om i en beskrivande uppsats

Platser att skriva om i en beskrivande uppsats



En bra slutsats bör beskriva varför platsen är betydelsefull. Jag gjorde en sådan undersökning och hittade många av dessa partiklar i luftvägarna den avlidne, platser att skriva om i en beskrivande uppsats. Att fylla i beställningsformuläret korrekt kommer att hjälpa vårt team med referenser, specifikationer och framtida kommunikation. Jag klandrade dem inte för att de tog avstånd från mig. Tjugofyra slag mot hans hjärna från den svarta lådan på trettio dagar. bäst jag klarade min final med en minimal ansträngning. Vi har nolltolerans för plagiat, så alla ifyllda papper är unika och kontrolleras för plagiat med en ledande plagiatdetektor.





Innehållsförteckning



Publicerad den 30 juli av Jack Caulfield. Reviderad den 6 december, En beskrivande essä ger en levande, detaljerad beskrivning av något - i allmänhet en plats eller ett föremål, men möjligen något mer abstrakt som en känsla. Den här typen av uppsatser, som den berättande uppsatsen, är mer kreativ än de flesta akademiska skrivande. Beskrivande platser att skriva om i en beskrivande uppsats testa din förmåga att använda språk på ett originellt och kreativt sätt, för att förmedla till läsaren en minnesvärd bild av vad du än beskriver. De är vanligtvis tilldelade som skrivövningar på gymnasiet och i kompositionsklasser. Innehållsförteckning Beskrivande essäämnen Tips för att skriva beskrivande Beskrivande essäexempel Vanliga frågor om beskrivande essäer.


De kommer ofta att be dig beskriva något utifrån din egen erfarenhet. Tänk på föremål och platser du känner väl, som framkallar specifika känslor eller förnimmelser och som du kan beskriva på ett intressant sätt, platser att skriva om i en beskrivande uppsats. Nyckeln till att skriva en effektiv beskrivande uppsats är att hitta sätt att väcka ditt ämne till liv för läsaren. Använd bildspråk, sensoriska detaljer och starka ordval för att skapa en minnesvärd beskrivning. Bildspråk består av enheter som metafor och liknelse som använder ord på icke-bokstavliga sätt för att skapa en minnesvärd effekt. Här har vi använt en liknelse för att jämföra parken med ett ansikte och träden med ansiktshår.


En annan viktig aspekt av beskrivande skrivande är användningen av sensoriska detaljer. Det betyder att man inte bara refererar till hur något ser ut, utan också till lukt, ljud, känsel och smak. Även när platser att skriva om i en beskrivande uppsats ämnet är mer abstrakt, du kanske hittar ett sätt att införliva sinnena mer metaforiskt, som i denna beskrivande uppsats om rädsla. Att skriva beskrivande innebär att man väljer sina ord noggrant. Användningen av effektiva adjektiv är viktig, men det är också ditt val av adverb, verb och även substantiv. Försök att titta igenom dina meningar för att hitta platser där ett annat ord skulle förmedla ditt intryck mer exakt eller levande. Att använda en synonymordbok kan hjälpa dig att hitta alternativa ordval. Överanvändning av en synonymordbok kan resultera i löjliga meningar som den här:.


Se ett exempel. På söndagseftermiddagar spenderar jag gärna min tid i trädgården bakom mitt hus. Trädgården är smal men lång, en grön korridor som sträcker sig från husets baksida, och jag sitter på en gräsmatta längst in för att läsa och koppla av. Jag är i mitt lilla fridfulla paradis: trädets skugga, känslan av gräset på mina fötter, fiskens milda aktivitet i dammen bredvid mig. Min katt korsar trädgården smidigt och hoppar upp på staketet för att undersöka den från ovan. Från sin abborre kan han vaka över sitt lilla kungarike och hålla ett öga på grannarna. Därmed är jag ensam kvar med fisken, vars hela värld är dammen vid mina fötter.


Fisken utforskar dammen varje dag som för första gången, provocerar och inspekterar varje sten. Jag känner ibland likadant med att sitta här i trädgården; Jag känner platsen bättre än någon annan, platser att skriva om i en beskrivande uppsats, men när jag återvänder känner jag mig fortfarande tvungen att uppmärksamma alla dess detaljer och nyheter - en ny fågel som sitter i trädet, gräsets tillväxt och rörelsen hos insekterna som den skyddar ... När jag sitter ute i trädgården känner jag mig lugn. Jag känner mig hemma. Och ändå känner jag alltid att det finns mer att upptäcka. Gränserna för min trädgård kan platser att skriva om i en beskrivande uppsats liten, men det finns en hel värld i den, och det är en jag aldrig kommer att tröttna på att bo i.


Den viktigaste skillnaden är att en berättande essä är designad för att berätta en komplett historia, medan en beskrivande essä är avsedd att förmedla en intensiv beskrivning av en viss plats, objekt eller koncept. Berättande och beskrivande uppsatser låter dig både skriva mer personligt och kreativt än andra typer av uppsatser och liknande skrivfärdigheter kan gälla för båda. Låt en språkexpert förbättra ditt skrivande. Kontrollera ditt papper för plagiat om 10 minuter. Gör kontrollen. Generera dina APA-citat gratis! APA Citation Generator. Få feedback om språk, struktur och formatering Professionella redaktörer korrekturläser och redigerar din uppsats genom att fokusera på: Akademisk stil Vaga meningar Grammatik Stilkonsekvens Se ett exempel. Jag känner ibland likadant med att sitta här i trädgården; Jag känner platsen bättre än någon annan, men när jag återvänder känner jag mig fortfarande tvungen att uppmärksamma alla dess detaljer och nyheter – en ny fågel uppflugen i trädet, gräsets tillväxt och rörelsen hos insekterna som den skyddar... Sitter. ute i trädgården känner jag mig lugn.


Hur kommer jag på ett ämne för min beskrivande uppsats? Är den här artikeln till hjälp? Jack Caulfield Jack är en britt baserad i Amsterdam, med en MA i jämförande litteratur. Han skriver och redigerar för Scribbr, och läser mycket böcker på fritiden. Andra elever gillade också. Det är en personlig och kreativ typ av uppsats som testar din förmåga att skapa en tydlig och engagerande berättelse. Hur man skriver en litterär analysuppsats En steg-för-steg-guide Litteraturanalys innebär att noggrant studera en text och diskutera hur mening förmedlas genom saker som bildspråk, ton och perspektiv.


Hur man skriver en expository essä En expository essä ger en förklaring av ett ämne. Vad är ditt plagiatpoäng? Scribbr Plagiat Checker.





sir gawain och den gröna riddaren uppsatsämnen



Vilka vi är Vi är en professionell webbsida för anpassad skrift. Om du har sökt på en fråga och stött på vår hemsida, vet bara att du är på rätt ställe för att få hjälp med dina kurser. Vi har publicerat våra tidigare beställningar för att visa vår erfarenhet. Eftersom vi har gjort den här frågan tidigare kan vi också göra den åt dig. För att vara säker på att vi gör det perfekt, vänligen fyll i vårt beställningsformulär. Att fylla i beställningsformuläret korrekt kommer att hjälpa vårt team med referenser, specifikationer och framtida kommunikation. Därifrån kommer betalningssektionerna att visas, följ den guidade betalningsprocessen och din beställning kommer att vara tillgänglig för vårt skrivteam att arbeta med den. Behöver hjälp med denna uppgift? Rabattkod: SPARA Beskriv en person, plats eller föremål som har en speciell mening i ditt liv.


Beskriv ett särskilt ögonblick eller händelse, dvs. I vecka två skrev du ett grovt utkast till en uppsats som speglade ett av följande alternativ: Beskriv en person, plats eller föremål som har en speciell mening i ditt liv. Beskriv ett speciellt ögonblick eller en händelse i ditt liv som hade speciell betydelse för dig. Din uppsats måste innehålla: Ett tydligt avhandlingsuttalande i inledningsstycket. Din beskrivning bör vara specifik och tilltala de fem sinnena. Ett slutstycke. Måste ta upp ämnet för uppsatsen med kritisk tanke. Det genomförda arbetet kommer att vara korrekt formaterat, refererat och skräddarsytt för din studienivå.


Vi värdesätter din integritet. Vi lämnar inte ut din personliga information till någon tredje part utan ditt samtycke. Din betalningsdata hanteras också säkert när du behandlar betalningen genom en säker och verifierad betalningsprocessor. Varje enskild beställning vi levererar är skriven från grunden enligt dina instruktioner. Vi har nolltolerans för plagiat, så alla ifyllda papper är unika och kontrolleras för plagiat med en ledande plagiatdetektor. Vi strävar efter att leverera skräddarsydda uppsatser av hög kvalitet innan deadline. Det är därför du inte behöver oroa dig för att missa deadline för att lämna in din uppgift. Du kan be att få revidera ditt papper så många gånger du behöver tills du är helt nöjd med resultatet. Lämna anteckningar om vad som behöver ändras, så ändrar vi det direkt.


Från att svara på enkla frågor till att lösa eventuella problem, vi finns alltid här för att hjälpa dig i chatt och på telefon. Vi har dig täckt när som helst, dag som natt. Behöver hjälp med ditt uppdrag? Få hjälp med att skriva mitt papper. Tim L. Anan Z. Jordan Warren. Rosaria A. Evie B.

No comments:

Post a Comment