Monday, February 28, 2022

Uppsats om vår skola

Uppsats om vår skola



Min skola är stor och har många klassrum. Till exempel förklarar vår fysiklärare varje begrepp genom att ange exempel från verkligheten som vi kan relatera till. relaterade inlägg. Bästa uppsats om skolord Introduktion Skolan är en institution som barn går igenom en fast läroplan för att gå på uppsats om vår skola på själva ämnet. Det är en fantastisk plats att lära sig och växa intellektuellt. En skola är ett tempel för lärande.





Min skoluppsats 200 ord



En skola är en plats där vi studerar och lär uppsats om vår skola en lärandemiljö. Skolan hjälper till att göra barnet fysiskt och mentalt aktivt med hjälp av fritidsaktiviteter och spel som genomförs regelbundet. Indisk konstitution ger rätten till utbildning, vilket har gjort skolundervisning gratis och obligatorisk för barn mellan 6 och 15 år. Det finns olika skolstyrelser i Indien som CBSE, ICSE, och förutom dessa finns det flera statliga styrelser som genomför undersökning separat. Skolor är bäst för nationell och kulturell integration där barn är fria från uppdelningen av kast, tro, kön och klass i samhället.


Skolan är en institution som ger barnen en lärandemiljö som främjar tillväxt och utveckling. Skolan är en institution där eleverna går igenom en fast läroplan för att delta i lektioner i olika ämnen. Skolan har lärt mig många värdefulla saker, uppsats om vår skola, som att hjälpa andra och inte göra narr av andra, respektera de äldre och älska de unga. Skolor är bäst för nationell och kulturell integration där barn är fria från kastindelning, uppsats om vår skola, kön och klass i samhället. De sitter alla uppsats om vår skola och få kunskap och lära tillsammans. Skolan är en institution som barn går igenom en fast läroplan för att gå i klasser uppsats om vår skola själva ämnet.


Ansvaret för att hålla lektioner som övervakar barnens läsprov vilar helt på den lärare som är anställd vid skolan. Det spelar också en betydande roll för att installera moraliska värderingar hos elever; det är utbildningens tempel där ingen diskriminering av kast, kön, tro, religion eller etnicitet har praktiserat någon flicka från en låginkomstfamilj åtnjuter lika privilegier som en pojke från en rik familj. Den fackliga regeringen har gett rätten till utbildning till alla medborgare i landet. Skolor är byggnaden där man kan få möjlighet att lära av olika orsaker och kursplaner.


Och utveckla sig själva till ett intellekt. Personalen är väl disciplinerad och ärlig i sitt arbete att alla, även en utomstående, är imponerade av deras beteende. Den som älskar varje elev förutom undervisningen, den stränge vid tidpunkten för besvär och den vänliga som är det bästa för varje elev. Våra lärare visar stor respekt för eleverna såväl som föräldrarna under föräldramötet och vid andra tillfällen – våra lärare från skolans hjärta och själ. Börja dagen med en bönesamling med kort nyhetstid, bönesång och eventuella specifika instruktioner för dagen, uppsats om vår skola, med avgår till respektive klass.


Lunch är när hela skolan vaknar till liv med ljud och skrik av skratt, och vi umgås alla med klasskamrater. Det finns många klubbar för musik, dans, uppsats om vår skola, trädgårdsarbete, matte, drama, naturvetenskap Eco, etc. Varje elev ska välja två klubbar och delta i dem på morgonen. Efter lunch har vi olika sportklubbar att delta i. Hela lördagen är fullspäckad med lek, glädje och nöje, uppsats om vår skola. Skollivet visar sig vara i mikrokosmos av det verkliga livet där du skrattar, gråter, uppsats om vår skola, glömma, glömma, interagera, reagera, justera, lära, undervisa, observera, ta risker, transportera, uppsats om vår skola, och äntligen utvecklas till en fullfjädrad individ redo att kliva ut i den komplexa världen.


Skolan har lärt mig många värderingar, som att hjälpa andra att inte göra narr av andra, respektera de äldre och älska de unga. Med tiden har jag samlat många värdefulla minnen här och känner mig tacksam uppsats om vår skola Gud för att jag fick en så produktiv inlärningsmiljö. Skolor ger en lärandemiljö som främjar tillväxt och utveckling. Men vi lär oss också principen om beteende fyllt med moral och etik samt vikten av disciplin. Inom idrotten blir markfältet fysiskt aktivt och lär sig acceptera nederlag med mod där lär vi oss också att respektera tidens värde.


Jag var där från klass 5, och det var helt klart många kulturella skillnader mellan min tidigare skola och den här, språket, klimatet, maten, uppsats om vår skola, och sätten att interagera; allt var annorlunda här. De första månaderna var det svårt för mig att anpassa mig till en helt ny miljö, men sakta började det kännas bekant. För nu är varje elev min vän och varje lärare är så vänlig mot mig. Lärande fakulteten är milda och välutbildade utbildade personligheter i staden.


De är de lärare som har en stor kärlek till ämnet de undervisar i och förmedlar den kärleken till eleverna också. Även en elev som leder just det ämnet börjar man gilla om han eller hon sitter i deras klasser. Och så kommer de mest älskvärda lärarna, Joviala lärare som är mätta och utstrålar glädje till alla runt omkring uppsats om vår skola. När några problem dyker upp är vissa stränga lärare rigorösa och ser till att disciplin och värdighet upprätthålls under hela skolan. Det är de som håller regelbrytare och oregerliga studenter på avstånd. Allvarligt talat kan det inte finnas någon skola utan eleverna; oavsett hur fint inredd skolan är, skulle kvaliteten på dess lärare för ledning alla uppsats om vår skola att slösa utan att duktiga studenter studerar klasserna dagligen.


Även om ett överflöd av livfulla elever kan hittas i skolan, ligger styrkan hos eleven inte bara i deras antal. Elever på min skola gör det enkelt för lärare. De är uppmärksamma i klassen, uppmärksammar detaljer och har i nacken för att avsluta uppgifter på rekordtid. Sedan följer tre perioder av ämnen på eftermiddagen och vi lämnar vårt hem, uppsats om vår skola. De akademiska normerna för min själ är exceptionellt uppfinningsrika och fantasifulla, vilket gör att vi enkelt kan förstå alla problematiska frågor, uppsats om vår skola. Våra lärare så allvarligt och låter oss veta allt nödvändigt.


Min skola placerar sig först i alla program som mellan School Kaushal intresse och sportövningar. Du deltar också i gemensamma aktiviteter, till exempel simning, utforskande, NCC, Skolband, skridskoåkning, sång, rörlighet och så vidare, uppsats om vår skola. Klasspedagogen straffar eleven för omotiverat beteende och ohämmade övningar enligt skolans normer. Vår laddningslärare tar lektioner av varje elev då och då i samlingskorridoren i 10 minuter för att hantera vår karaktär, beteende, moraliska instruktion, få fantastiska egenskaper och angående andra. Vår pedagogiska tid är exceptionellt fascinerande och charmig då vi gör mycket inventering och användbart arbete med hjälp av våra lärare.


Runt i staden trafikerar många bilrickshaws små skåpbilar och bussar runt hela staden och bär elevernas säkerhet. Essä om nationalflaggan. Uppsats om Republikens dag. Din e-postadress kommer inte att publiceras, uppsats om vår skola. Spara mitt namn, e-post och webbplats i den här webbläsaren till nästa gång jag kommenterar. Essay on School Words Skolan är en institution uppsats om vår skola ger barnen en inlärningsmiljö. Det är det första steget för barn att lära sig att bli en civiliserad människa. Det finns många länder som har gjort utbildning obligatorisk för alla medborgare i landet. Skolor hjälper till att skapa deras sinne mer genomtänkta och fantasifulla. Uppsats om vår skola lägga grunden för fortsatta högre studier i framtiden.


Essay on School in English Words School är en institution som ger en inlärningsmiljö för barnen. Skolor lär ut många saker som uppsats om vår skola barn kan inte läras hemma. Barn försöker öka sin sociala interaktion i skolan för att få nya vänner i skolan. Essay on My School Words School är en institution som tillhandahåller en inlärningsmiljö för barnen som främjar tillväxt och utveckling. Skolan spelar också en betydande roll för att initiera etiska moraliska värderingar hos eleverna. Bästa uppsats om skolord Introduktion Skolan är en institution som barn går igenom en fast läroplan för att delta i klasser i själva ämnet.


Analfabetism är grundorsaken till fattigdom och okunnighet i landet. Om personalen på min skola Personalen är väl disciplinerad och ärlig i sitt arbete så att alla, även en utomstående, är imponerade av deras beteende. Mina skollärare finns i alla karaktärsnyanser. Dagligt skolschema Vanligtvis var varje skolschema också detsamma. Efter fyra perioder av ämnen en kort mellanmålspaus däremellan, pausar vi för lunch. Det berikar vår resa genom utbildning genom att blanda in lek, nöje och natur. Jag skulle alltid älska skolan, och oavsett var jag går kommer jag alltid att vara stolt över den hela mitt liv. Lång uppsats om skolord Introduktion Skolan är en institution som barn går igenom en fast läroplan för att delta i lektioner i själva ämnet.


Om min erfarenhet i skolan Som elev i en viss skola börjar alla från olika klasser i min skola. De är mycket vänliga och kompenserar till sin natur och som är go-to-människor för alla studenter. Elever i vår skola Seriöst, det kan inte finnas någon skola utan eleverna; oavsett hur snyggt inredd skolan är, skulle kvaliteten på dess lärare för ledning gå till spillo utan smarta elever som studerar klasserna dagligen, uppsats om vår skola. Akademiska aktiviteter i min skola De akademiska normerna för min själ är exceptionellt uppfinningsrika och fantasifulla, vilket gör det möjligt för oss att förstå alla problematiska frågor utan ansträngning. Transportanläggningsskola uppsats om vår skola olika transportmedel för eleven som kommer långväga.


Jag har inte hört en enda händelse av skadade sedan min inskrivning. Relaterad uppsats — Uppsats om National Flag Essay on Republic Day. Lämna en kommentar Avbryt Svara Din e-postadress kommer inte att publiceras.





övertygande essätal



Allvarligt talat kan det inte finnas någon skola utan eleverna; oavsett hur snyggt inredd skolan är, skulle kvaliteten på dess lärare för ledning gå till spillo utan smarta elever som studerar klasserna dagligen. Även om ett överflöd av livfulla elever kan hittas i skolan, ligger styrkan hos eleven inte bara i deras antal. Elever på min skola gör det enkelt för lärare. De är uppmärksamma i klassen, uppmärksammar detaljer och har i nacken för att avsluta uppgifter på rekordtid. Sedan följer tre perioder av ämnen på eftermiddagen och vi lämnar vårt hem. De akademiska normerna för min själ är exceptionellt uppfinningsrika och fantasifulla, vilket gör att vi enkelt kan förstå alla problematiska frågor.


Våra lärare så allvarligt och låter oss veta allt nödvändigt. Min skola placerar sig först i alla program som mellan School Kaushal intresse och sportövningar. Du deltar också i gemensamma aktiviteter, till exempel simning, utforskande, NCC, Skolband, skridskoåkning, sång, rörlighet och så vidare. Klasspedagogen straffar eleven för omotiverat beteende och ohämmade övningar enligt skolans normer. Vår laddningslärare tar lektioner av varje elev då och då i samlingskorridoren i 10 minuter för att hantera vår karaktär, beteende, moraliska instruktion, få fantastiska egenskaper och angående andra. Vår pedagogiska tid är exceptionellt fascinerande och charmig då vi gör mycket inventering och användbart arbete med hjälp av våra lärare.


Runt i staden trafikerar många bilrickshaws små skåpbilar och bussar runt hela staden och bär elevernas säkerhet. Essä om nationalflaggan. Uppsats om Republikens dag. Din e-postadress kommer inte att publiceras. Spara mitt namn, e-post och webbplats i den här webbläsaren till nästa gång jag kommenterar. Essay on School Words School är en institution som ger en inlärningsmiljö för barnen. Det är det första steget för barn att lära sig att bli en civiliserad människa. Det finns många länder som har gjort utbildning obligatorisk för alla medborgare i landet.


Skolor hjälper till att skapa deras sinne mer genomtänkta och fantasifulla. Skolorna lägger grunden för fortsatta högre studier i framtiden. Essay on School in English Words School är en institution som ger en inlärningsmiljö för barnen. Skolor lär ut många saker som ett barn inte kan lära sig hemma. Barn försöker öka sin sociala interaktion i skolan för att få nya vänner i skolan. Essay on My School Words School är en institution som tillhandahåller en inlärningsmiljö för barnen som främjar tillväxt och utveckling. Skolan spelar också en betydande roll för att initiera etiska moraliska värderingar hos eleverna.


Bästa uppsats om skolord Introduktion Skolan är en institution som barn går igenom en fast läroplan för att delta i klasser i själva ämnet. Min skola är en idealisk skola. Jag älskar min skola väldigt mycket. En skola är ett tempel för lärande. Det är en träningsplats för framtida byråkrater, politiker, akademiker, vetenskapsmän, konstnärer, författare och så mycket mer. Vi lär oss om allt här. En skola är platsen där du hittar din talang och vårdar den med hjälp av lärarna. De älskar dig som sina egna barn. En bra skola formar din karaktär. Den lär dig hur du hanterar människor utanför din komfortzon.


Det lär dig uppförande, värderingar och offentlig hantering också. Min skola är en av de bästa skolorna i staden. Det är känt för sina höga utbildningsstandarder, toppmoderna smarta klasser. Skolan är ansluten till Central Board Of Education CBSE. Vår skola har mycket strikta normer för studier, hygien och uniform. Elever och lärare måste följa skolans ordning. Vi går till skolan, deltar i morgonsamlingen, ber våra böner och studerar 6 timmar om dagen. Våra tider varierar beroende på årstiderna. Under sommarsäsongen börjar skolan runt 7. och slutar kl 14.00.


Under vintersäsongen ändras tiderna från 7. och slutar vid 2. Vår skola har en enorm lekplats med gungor, monkeybar, rutschkanor och en karusell för barnen att leka på. Gräsmattorna och trädgårdarna är fulla av grönska och har vackra rabatter som sköts av trädgårdsmästaren. Biblioteket är det bästa med vår skola. den har mer än böcker som sträcker sig från klassisk litteratur, självbiografier till moderna romaner. Biblioteket har vackra soffor att sitta i och läsa böcker i lugn och ro. Matsalen är full av godsaker och snacks. Vår skola har en vacker infrastruktur med stora, luftiga rum med stora fönster. Läroplanen är tuff men väldigt intressant.


Lärarna är väldigt trevliga. Vår rektor är en mycket respektabel och trevlig kvinna. Hon är väldigt uppriktig till sin natur och lika omtänksam mot barnen också. Vår skola har en mycket berikande miljö som driver oss framåt för att lära oss och bli bättre framåt i livet. Vår skola erbjuder också transportmöjligheter för barn som kommer från olika områden. Vår skola anordnar olika tävlingar som debatter, målartävling, kreativ skrivtävling och många fler. Det finns funktioner som årsdag, sportdag och fest som äger rum en gång om året. Min skola har lärt mig mycket. Det viktigaste det har lärt mig är att bli en bra människa. En skola är ett fromt lärande för ett barn. Det sägs vara gudinnan Luxmis tempel.


Det är en plats där vi lär oss hur vi ska bete oss i samhället och det spelar också en viktig roll i att forma vår personlighet. Det är en plats där vi lär oss goda vanor i späd ålder, vilket har en evig inverkan på vår övergripande personlighet. Jag studerar på Delhi Public School, Delhi. Namnet på vår rektor är Mr Raman och namnet på vår vice rektor är Mrs meena Ranjan. Det är den bästa skolan i en stad med moderna faciliteter. jag åker buss till skolan. Det ligger långt bort från stadens damm, buller och rök. Min skola består av fyra våningar och har klasser för förskola till 12:e klass elever. Vår skolbyggnad är väldigt stor, vacker, ordentlig ventilation och väldigt imponerande att se på. Den har alla faciliteter en bra skola borde ha, som välmöblerade klassrum, välutrustade laboratorier, ett litet apotek och ett stort bibliotek.


Den har vackra gräsmattor, välskött lekplats, en tennisbana och stor pool. Det finns en stor innergård i en skola där vi samlas på morgonen för bön. Alla lärare i en skola är högt kvalificerade. De hjälper eleverna på alla möjliga sätt. Våra skollärare tar också hand om elevernas hälsa och karaktär. Våra lärare lär oss artigt och får oss att lära oss ämnet på ett mycket kreativt och attraktivt sätt. Är lärare alltid uppmuntra oss att delta i sportaktiviteter, frågor och olika tävlingar som hålls i en skola. Vi går i skolan i en ordentlig uniform och jag gillar min skolklänning väldigt mycket. Den är grön och vit till färgen. Eleverna i vår skola är väluppfostrade och artiga.


I vår skola ägnas särskild uppmärksamhet åt beteende, renlighet och punktlighet. Det är obligatoriskt för alla elever att delta i skolans årliga funktion, bidrar till att förbättra självförtroendet och minska scenskräcken. Vår skoltid är ganska intressant och rolig eftersom vi gör mycket kreativt arbete dagligen. Skolan har alltid visat utmärkta reserver vid olika prov. Sida vid sida har den vunnit stor smärta i sport och kulturaktiviteter. Som ett resultat, locka studenter från hela Indien. Det har välskött vandrarhem för att tillgodose behoven hos sådana studenter. Min skola är en imponerande byggnad i fyra våningar.


Den har en fantastisk infrastruktur i gammal viktoriansk stil. Min skola är känd för sina akademiska och fritidsaktiviteter. Vår skola är utrustad med alla faciliteter man kan önska sig. Dessutom finns det också en anläggning för rent dricksvatten för studenter. Stödpersonalen och lärarna på min skola tar hand om varje elev och deras behov. Varje elev är personligt besökt och får känna sig som hemma. Förutom vanliga klasser är min skola också engagerad i olika sociala aktiviteter. Vi anordnar regelbundet program i närliggande byar för att främja utbildning och göra människor mer medvetna om vikten av utbildning. Vi tillsammans med våra lärare övertalar människor att skicka sina barn till skolan, oavsett om det är en pojke eller en flicka. Vi delar också ut böcker och andra skolsaker till barn från ekonomiskt eftersatta familjer.


Vi deltar också i olika andra kampanjer som polio drop, beti bachao beti padhao och rätt till utbildning etc. Min skola är en underbar plats där jag inte bara lär mig de väsentliga ämnena, utan också några av livets realiteter och färdigheter. Jag lär mig om problemen i vårt samhälle och även hur jag kan hjälpa till att övervinna dem och bidra till samhällets och nationens framsteg. Min skola ger mig utbildning och andra väsentliga egenskaper, vilket gör mig mer självsäker och energisk. Min skolas campus är som mitt andra hem, där jag träffar min utökade familj bestående av vänner, lärare och personal.


Min skola är i första hand ansvarig för min utbildning. Ur utbildningssynpunkt är det väldigt viktigt i mitt liv. Det är platsen där jag utbildas inte bara i ämnena utan också om massor av andra frågor som har med livet att göra. Förutom boklig utbildning och prov, förbättrar min skola min utbildning i ämnen som musik, sport, allmän kunskap etc. Att interagera med andra elever och mina lärare om ett specifikt ämne får mig alltid att få lite ny information, som jag inte var medveten om. Min skola genomför också tävlingar som uppsatsskrivande, debatt och tal då och då vid flera tillfällen.


Att förbereda sig för dessa tävlingar, samla information från relevanta källor, böcker och personer, höjer min utbildningsnivå och mitt självförtroende. Den roll som min skola spelar i min personlighetsutveckling är oöverträffad. Det ger mig inte bara utbildning utan lär mig också hur man uppför mig och hur man beter sig på ett anständigt och korrekt sätt. Jag tränas i alla andra nödvändiga färdigheter i livet, som hur man kan behålla lugnet i utmanande situationer och hjälpa andra också. Min skola lär mig att vara en bra och utvecklad människa, att alltid hålla mig lugn och progressiv. Det lär mig också att vara snäll och generös mot andra och inte skilja dem utifrån deras kast, religion, etnicitet eller andra uppdelningar.


Detta är några av de viktigaste personlighetsdragen som min skola ger mig, något som jag alltid kommer att vara tacksam för. Min skola är ett tempel för utbildning, men det är också en plats där min personlighet formas och jag blir mänsklig. Utbildning och personlighetsutveckling är de två mycket väsentliga egenskaperna som min skola ger mig, och förvandlar mig till någon som fruktbart kan bidra till samhället. Min skola ligger i hjärtat av staden. Det är en välkänd institution som applåderas för sina utbildningsmetoder och hängivna lärare. Min skola spelar en mycket viktig roll i mitt liv. Skolor är centrum för lärande där vi går i lektioner i olika ämnen, interagerar med lärarna, får våra frågor besvarade och dyker upp i tentor.


På min skola är lärande mer som en rolig aktivitet, på grund av den extra duktiga lärarpersonalen. Mina lärare är inte bara kunniga om de ämnen de undervisar i utan är också skickliga nog att undervisa genom roliga aktiviteter. Till exempel förklarar vår fysiklärare varje begrepp genom att ange exempel från verkligheten som vi kan relatera till. Dessutom, inte ett ögonblick jag minns, när någon lärare någonsin hade svarat oförskämt till någon av eleverna. De lyssnar alltid tålmodigt och ger svar på alla frågor som ställs till dem. Att lära sig på min skola är roligt och det är möjligt bara på grund av lärarna. Min skola är väldigt viktig i mitt liv, på ett sätt till och med mer än min familj.


Min familj ger mig kärlek, omsorg, tillgivenhet och försörjer mina alla andra nödvändiga behov. Den viktigaste förutsättningen för framgång i livet är utbildning, och det är bara min skola som ger mig det. Utan min skola och den utbildning den ger skulle jag vara som en förvirrad och vandrande själ, nästan planlös i livet. Lyckligtvis har jag turen att vara inskriven i en prestigefylld skola och få underbar utbildning, ser fram emot att förverkliga mina drömmar en dag. Min skola är en plats där mitt liv får sin mening och jag utvecklas mentalt, fysiskt och pedagogiskt varje dag. Att föreställa sig mitt liv utan min skola skulle vara som att se en dyster tragedi ansikte mot ansikte.


Ingen skola och ingen utbildning skulle lämna mitt liv meningslöst och min kropp utan en själ. Min skola är min andra familj och den ger mig viktiga livsförändrande egenskaper. Min skola är den institution där jag får utbildning och gör framsteg mot mitt livs mål. Förutom utbildning, finns det flera viktiga roller som min skola spelar i mitt liv.

No comments:

Post a Comment